Saturday, December 8, 2012

Dream For Love ~ Episode 3


"Kau nak apa lagi ni, TOP?" Tanya Ji Hyo.
"Kau dah siapkan semuanya?" Tanya TOP tanpa menghiraukan soalan Ji Hyo.
"Ya. Aku dah siapkan. Jadi sekarang ni, apa masalah kau? Nak aku buat apa lagi? Aku dah lapar la. Aku nak pergi makan. Jangan kacau aku dah boleh tak?" Kata Ji Hyo.
"Betul? Kalau tidak, aku pancung kepala kau esok."kata TOP.
"Aku dah siapkanlah semuanya!" kata Ji Hyo..
"Baiklah, kita jumpa esok." kata TOP lalu memeluk Ji Hyo. Ji Hyo terkaku.
"Bye." kata TOP lalu melambaikan tangannya.


"Apalah masalah dia tu? Kenapa nak peluk orang pulak? Dia ingat aku akan jatuh hati kat dia macam orang lain ke? Tolonglah. Dia bukan taste aku!" kata Ji Hyo sementara menunggu ramen dimasak. Tiba-tiba telefonnya berbunyi.

"Hello, Ji Yeon!" kata Ji Hyo.
"Hello Ji Hyo! Kau datang rumah aku boleh tak? Eun Jung pon ada.
"Kenapa?"
"Kita buat study group. Nanti kan dah nak exam."
"Iyelah. Pukul berapa?"
"Pukul 6:30pm."
"Ok. Aku makan dengan siapkan barang2 aku."
"Ok cepat tau!"

Ji Hyo cepat menghabiskan ramennya dan mengemas barang2 belajarnya. Ji Hyo mengayuh basikal ke rumah Ji Yeon.

"Ji Hyo! Awalnya sampai? Aku kata 6:30pm dia datang 6:15pm. Aku tak masak lagi." kata Ji Yeon.

"Hahahaha. Tak payah la. Aku dah kenyang. Eun Jung dan sampai ke?" tanya Ji Hyo
"Dah, dia ada kat dalam bilik aku. Kau naiklah. Dia tengah tengok TV. Naiklah. Aku nak buat air dulu" balas Ji Yeon
"Ish! Kurang asam. Dia datang dulu dari aku." kata Ji Hyo sambil menghentakkan kakinya.
"Hahahahaha. Macam tak tahu pulak. Eun Jung kan tinggal ngan aku. Mestilah dia datang dulu. Hahahahha" tawa Ji Yeon

"Eh, Ji Hyo! Awak dah sampai?" tanya Eun Jung tapi Ji Hyo hanya mendiamkan diri dan ternganga.
"Ji Hyo? Kenapa?"
"Ji Hyo?"
"Eun Jung...."
"Ya?"
"Awak sangat cantik!" jerit Ji Hyo.
"Eh? Hehehe. Terima kasih. Ji Yeon yang make-up kan saya. Hehehehe.


"Awak pakai contact lens eh? Cantik!" Kata Ji Hyo.
"Tengoklah siapa yang make-up kan." Kata Ji Yeon.
"Eun Jung! Awak pakai macam tulah ke sekolah!" cadang Ji Hyo.
"Eh! Tak nak lah. Pagi2 lagi kena make-up."
"Ish! Takpe. Pakai je!" kata Ji Hyo.
"Ish korang berdua ni. Orang datang nak buat study group. Bukan bermakeup. ish! Dah la jom." kata Ji Yeon.
"Yelah." kata Ji Hyo dan Eun Jung.



"KRINGGGGGGGGGGGGG!"
"Eun Jung, bangun." kejut Ji Yeon.
"Apa ni? Awalnya..." kata Eun Jung dalam keadaan mamai.
"Awak perlu make-up lah! Lagipun awak dah tidur lama semalam! Ish! Bangunlah."
"Ish awak ni Jiyeon.. Iyelahh." Eun Jung tidak membantah lagi.

"HAH! Cantik pon awak Eun Jung!" jerit Ji Yeon!
"Yeke? Hehehe."
"Dah la, jom. Nanti kita lambat pulak. Jom." ajak Ji Yeon



"Eun Jung! Awak pakai make-up semalam ye? Patutlah ramai yang tengok awak. Hehehe" kata Ji Hyo.
"Awak ni sengaja nak kenakan saya" kata Eun Jung. Mereka bertiga ketawa. Ketawa mereka terhenti apabila guru kelas mereka, Cikgu Yunho masuk ke kelas.

"Baiklah, Selamat Sejahtera semua. Hari ni kamu semua akan ada kawan baru. Su Yeon, sila masuk."
Seorang pelajar perempuan yang cantik masuk ke kelas.
"Su Yeon, sila perkenalkan diri." arah Cikgu Yunho.

"Anyeong. Su Yeon imnida. Awak semua boleh panggil saya Jessica. Saya berpindah ke sini kerana mengikuti ayah saya. Sila beri tunjuk ajar." ucap So Yeon sambil tersenyum.
"Baiklah. Kamu boleh duduk di sebelah Ji Yeon. Di belakang sekali itu.

"Anyeong. Nama saya Ji Yeon. Yang sebelah awak tu Eun Jung, dan yang sebelah Eun Jung itu Ji Hyo." kata Jiyeon sambil tersenyum manis.
"Anyeong! Awak semua boleh panggil saya Jessica." jawab Jessica. Eunjung dan Ji Hyo menggangguk.


^^B E R S A M B U N G^^











































♥Gomawo Sebab Baca Entry Ira♥

0 comments:

Post a Comment