Saturday, December 8, 2012

Dream For Love ~ Episode 4


"Jessica! Jomlah makan dengan kami semua."pelawa Ji Yeon untuk Jessica ke meja Eunjung dan Jihyo.
"Awak semua tak kisah ke?" tanya Jessica.
"Eh! Kami tak kisah. Jom la duduk." kata Ji Hyo.
"Gomawo..." kata Jessica.
"Awak tinggal kat mana?" tanya Eun Jung
"Saya tinggal di belakang sekolah ni je." Jawab Jessica
"Oh. Saya dan Eun Jung tinggal serumah." kata Ji Yeon sambil mengunyah sushi.
"Kamu berdua adik-beradik ke?" tanya Jessica.
"Eh! Tak lah. Kami tinggal serumah sebab kami berdua takde penjaga. Ji Hyo juga takde penjaga tapi dia tinggal seorang." kata Jiyeon
"Oh.. Korang bertiga kawan baik ye?" tanya Jessica.
"A'ah. Awak jangan lah rasa janggal. Kite pon  boleh jadi kawan baik." Kata Eun Jung. Sedang mereka bersembang, tiba2 telefon Ji Hyo berbunyi.

" Ji Hyo, awak jumpa saya di perpustakaan sekarang."

'Aduh.. Mamat ni nak apa lagi..' keluh Ji Hyo.
"Eh kamu semua, Saya nak ke tandas sekejap. Mintak diri." kata Ji Hyo. Ji Hyo berlalu ke perpustakaan.

"Awak nak apa lagi ni TOP? Kenapa awak selalu rosakkan masa makan saya?" Kata Ji Hyo.
"Takde ape. Aku cuma nak bagitau. Ada 3 orang kawan aku yang akan mengawasi kau masa kau jadi hamba aku. Jadi, kalau tak boleh bagitau sape2 yang kau tu hamba aku. Faham?" kata TOP.
"Awak ni masih tak percayakan saya ke? Saya dah berjanji kan. Mesti saya akan tepati." kata Ji Hyo.
"Baiklah. Pergilah makan makanan awak yang awak cintakan sangat tu." kata TOP.

'Ish! Tak guna betul. Makanan yang aku cinta? Seriously?'
"Ji Hyo, awak pergi mana tadi? Kata nak pergi tandas je? Lama betul." tanya Eun Jung.
"Saya sakit perut lah." kata Ji Hyo.
"Eh? Makanan awak sedap je?" kata Ji Yeon
"Entah la. Saya takde selera. 


"KRINGGGGGGGGGGGGGGGGG~" Waktu persekolahan sudah tamat.
Ji Hyo balik kerumah dengan berjalan kaki. Hari ni dia tidak membawa basikal kerana tayar basikalnya pancit.

"Ish. Kenapa la aku selalu terfikir pasal dia, Areum?" Tanya Ji Hyo kepada kucingnya itu.
"Aku dah jatuh cinta ke?"
"Ah! Tak mungkin aku jatuh cinta kat mamat poyo macam tu!"
"Tapi kenapa aku selalu terfikir pasal dia?"
"Aku cintakan dia?"
"Aku dah gila"
"Ahhhhhhh! Serabutnya fikiran aku sekarang ni.





"Ji Hyo, awak nak dibuang sekolah ke? Awak masih taknak bayar lagi yuran sekolah? Masa yang saya sudah bagi hampir tamat. Kalau awak tak bayar dalam masa 3 hari, awak akan dibuang sekolah."

"Baiklah Cikgu Yunho. Saya akan cuba bayar dalam masa 3 hari ni." Jawab Ji Hyo. Ji Hyo masuk ke bilik musik tempat dia meluahkan perasaan.

"Kenapa? Kenapa aku jadi macam ni? Aku dah tak mampu nak buat apa2 lagi." kata Ji Hyo sambil air matanya merembes keluar.

Tanpa Ji Hyo sedar, ada sepasang mata yang memerhatinya dari tadi...


^^B E R S A M B U N G^^




































♥Gomawo Sebab Baca Entry Ira♥

0 comments:

Post a Comment