Monday, December 24, 2012

Dream For Love ~ Episode 9


"Ji Hyo, kenapa?" Tanya Hongki sambil mengunyah makanannya.
"Eh? Takde ape. Saje tengok2." kata Ji Hyo sambil tersengih.
'Aku salah nampak ke? Si rambut biru tu..' kata Ji Hyo.
"Ji Hyo! Kau tinggal sorang kan? Jom lah tinggal dengan aku ngn Eun Jung" kata Ji Yeon.
"Eh. Tak pe ah. Tak payah." kata Ji Hyo.
"Alaaaaa. Ji Hyo. Jom ah" kata Eun Jung.
" I need to pay rent right?" tanya Ji Hyo.
"No! It's okay la Ji Hyo.." jawab Ji Yeon.
"Lagipon kita dah masuk college. Kina jimat duit nak beli buku kan?" kata Eun Jung.
"A'ah. Kau pon pandai. Boleh ajar kitorang sekali." kata Ji Yeon.
"Nanti aku fikir lah." kata Ji Hyo.
"Kalau kau nak pergi, kitorang boleh bawak barang untuk kau." kata Sungmin dengan mulutnya yang penuh itu.
"Apahal la korang ni." kata Ji Hyo. Selesai mereka makan, mereka balik ke rumah. Ji Hyo menuju ke rumahnya sambil berfikir.

'Betul ke ape yang aku nampak tu?'
'Salah ke?'
'Ke aku je berangan tadi?'

"Ah! Lupakan aje lah. Not that important pon." kata Ji Hyo sambil membuka pintu rumahnya. Tiba-tiba telefonnya berbunyi.

'Hello Ji Yeon!!!'
'Hello Ji Hyo~'
'Asal kau telefon aku?'
'Huh? I want to know your answer lah..'
'What answer?'
'Kan aku ajak kau duduk rumah aku.'
'Hm.. Nanti susahkan kau je.'
'Ji Hyo!! Takdelah. Sumpah! Lagipon kau kena ajar kitorang. Kau pandai.'
'Ish, tu kan kite boleh buat kat tempat public.'
'Tapi kalau kau pindah lagi lama kau boleh ajar kan?'
'Oklah. Esok aku datang k. Barang2 tu biar dulu.'
'Serious??!! Okay Ji Hyo'
'Bye!'
'Byebye'

"Dia tu selalu nak menyusahkan orang." Ji Hyo masuk kebiliknya dan mengemas baju2nya.





"Ji Yeon!"
"Oh? Siapa tu?" jerit Ji Yeon. Senyap.
"Siapa tu?" jerit Ji Yeon lagi. Ji Yeon mula curiga. Dia membuka pintu sedikit sahaja. Muat untuk tikus masuk. 
"OH JI HYO!!" jerit Ji Yeon.
"Eun Jung! Ji Hyo dah sampai!" jerit Ji Yeon.
"Aduh, ni pon nak kecoh satu dunia ke?"
"He he he. Mesti ah." kata Ji Yeon. Eun Jung bergegas ke pintu rumah.
"Yeay! Ji Hyo ada! yeay yeay yeay" kata Eun Jung. 
"Eh korang, baju aku tak habis packing lagi. Aku balik kejap eh? Boleh pinjam satu beg tak Eun Jung?" kata Ji Hyo.
"Eh boleh! Jap aku amekkan." kata Eun Jung.
"Tulah aku cakap, kitorang nak tolong. Kau taknak." kata Ji Yeon.
"Alah, bukan susah sangat pon!" kata Ji Hyo. Eun Jung muncul dengan beg yang besar.
"Oih Eun Jung! Beg ni kita bertiga pon boleh masuk!" kata Ji Hyo.
"Hahaha. Takde ah." kata Eun Jung.
"Nak kitorang ikut tak?" tanya Ji Yeon.
"Alah takpelah." kata Ji Hyo lalu bergegas pergi.

'Eh? Ape bising2 kat rumah aku tu?' Ji Hyo terkejut apabila rumahnya mengeluarkan bunyi bising.

"Oi! Tu letak dalam kotak ni lah!"
"Kotak barang elektronik mana?!"
"Kotak ni kecik sangat lah!"
"Kotak majalah yang tu eh?"
Ji Hyo berlari ke rumahnya. 
"Oi korang! korang buat apa tu?!" kata Ji HYo apabila bia terkejut melihat Hongki,Aron,Soohyun dan Sungmin berada di dalam rumahnya.
"Oh! Hai Ji Hyo! Kitorang buat kerja kitorang je." kata Aron sambil tangannya meneruskan kerjanya.
"Kerja? Sejak bila aku ada 4 bibik?" tanya Ji Hyo sambil menyilangkan lengannya.
"Amboi kak, mulut jangan longkang sangat" kata Soohyun.
"Ntah! Kitorang buat kerja yang Ji Yeon suruh je pon." kata HongKi. Ji Hyo terkejut dengan kata2 Hongki.
"Ji Yeon yang suruh?" tanya Ji Hyo.
"Yeap! Ingat tak semalam kat McD? Kan kitorang offer nak tolong." kata Sungmin.
"Ish korang ni kan!" jerit Ji Hyo lalu masuk ke rumahnya. Rumahnya dah hampir bersih. Ji Hyo ternganga.
"Mana barang2 aku semua?!" jerit Ji Hyo.
"Jangan lah marah2. ada kat luar tu. Semua ada. Jangan risau." kata Hongki.
"Baju aku?" tanya Ji Hyo.
"Baju kitorang tak amek. Mana tahu ada apa2. Hehehe." kata Aron. Ji Hyo membeliakkan matanya lalu memekul kepala Aron.
"Ah! Sakit lah budak!" kata Aron. Ji Hyo menuju ke bilik tidurnya dan mengambil baju2nya.
Selepas selesai semua kerja, mereka membawa kotak2 itu kedalam kereta Soohyun. Mereka berlima menuju ke rumah Ji Yeon.

=BERSAMBUNG=
*Sorry tau~ Terpaksa buat pendek2 supaya terus baca :P hehe Twitter: @Syxkirxh_





































♥Gomawo Sebab Baca Entry Ira♥

0 comments:

Post a Comment