Saturday, December 8, 2012

Dream For Love ~ Episode 6


Ji Hyo,Jessica,Ji Yeon,Eun Jung,Hong Ki,Soo Hyun,Sung Min,Aron. Mereka berjalan ke gym bersama-sama.
"Korang, jom lawan basketball nak?" cadang Aron.
"Boleh aje, team?" tanya Hong Ki
"Lelaki lawan Perempuan?" cadang Soo Hyun.
"Eh! Mana aci macam tu. Lelaki lagi kuat dari perempuan. Susah la perempuan nak menang" bantah Ji Hyo.
"Alah! Team korang dah ada yang macam lelaki. Boleh la kan?" kata Sung Min
"Apa?!" jerit Ji Hyo.
"Hahahaha, aku gurau je ok. Gurau!" kata Sung Min.
"Okay, jom tengok! Siapa kalah belanja makan Baskin Robins ok?
"Alright. No hal. Hong Ki, kau pergi amek jersi kat belakang." arah Aron.
"Apasal aku lagi? Ish -.-" kata Hong Ki


" Ok. Team mana yang kalah, belanja Baskin Robins. Deal." kata Ji Yeon
"No hal lah Ji Yeon ~" Kata Soo Hyun.

Selepas mereka bermain, mata berakhir dengan 11-9

"Janji tetap janji, Aron,Soo Hyun,Hong Ki, Sung Min! Belanja kitorang ice cream!" kata Eun Jung.
"Eh? Sejak bila kita janji ni?" Tanya Aron.
"ARON!!!!!!!!" Jerit mereka berempat.
"Oh okay okay okay! Jom!" ajak Aron






"Kenapa korang beli yang mahal2. Pokailah aku kalau macam ni" kata Hong Ki.
"Alah Hong Ki, bukannya kau bayar sorang. Yang lain pon bayar." kata Ji Yeon.
"Entah." sambung Eun Jung.
"Ni semua sebab ketinggian si Ji Hyo la ni!" kata Soo Hyun.
"Apa pulak salah ketinggian aku?" kata Ji Hyo.
" Kau jadi la Shooter lain kali. Tak aci betul jadi defend." Kata Hong Ki.
"Hong Ki! Kau lagi tinggi dari dia kenapa kau tak dapat defend? Marah orang pulak" kata Ji Yeon.
"Ish. Aku ni baik. Kena la jadi macho. Bagi perempuan menang." kata Hong Ki.
"Sukahatilah." Sedang mereka rancak berbincang, tiba-tiba telefon Ji Hyo berbunyi.
"Eh korang, aku keluar sekejap eh." Kata Ji Hyo.

Ji Hyo: Apa?
TOP: Kau kat mana?
Ji Hyo: Aku kat Baskin Robin. Kenapa?
TOP: Dengan siapa?
Ji Hyo: Dengan kawan-kawan.
TOP: Bagus la tu.
Ji Hyo: Apesal kau telefon aku?
TOP: Takde ape. Saje. Aku bosan. So aku rasa nak kacau orang.
Ji Hyo: Kacau la orang lain. Kenapa nak kacau aku. Hampeh
TOP: Kau je yang boleh layan aku macam tu.
Ji Hyo: Macam mana?
TOP: Macam orang yang tak suke aku.
Ji Hyo: Ish. Ape ape jelah. Ok bye.

Ji Hyo terus meletakkan telefonnya tanpa menunggu balasan TOP.
'Apasal la dia tu asyik nak kacau aku je.' kata Ji Hyo. Dia kembali bersama rakan2nya yang lain.

"Eh korang, aku kena balik dah ni. Bye korang!" Kata Ji Yeon sambil menarik lengan Eun Jung.
"Eh Ji Yeon. Kenapa ni? Awalnya kita nak balik?" tanya Eun Jung.
"Sorry Eun Jung. Terpaksa libatkan kau. Aku nak kentut lah." kata Ji Yeon.
"Ish! Tak guna punya kawan. Sudah la! Alang-alang tu jom kita balik." kata Eun Jung





































♥Gomawo Sebab Baca Entry Ira♥

0 comments:

Post a Comment