Saturday, December 8, 2012

Dream For Love ~ Episode 5

"Ji Hyo." panggil TOP
"Omak kau terpelanting. Ish! Kau jangan buat aku terkejut boleh tak?" marah Ji Hyo.
"Apesal kau menangis kat bilik muzik tadi?" Tanya TOP. Ji Hyo terkejut dengan pertanyaan TOP itu.
"Aku ada masalah aku sendiri.Tak payah risau lah." kata Ji Hyo.
"Aku tak risau pon ok. Aku cuma taknak kesedihan kau tu mengganggu kerja kau sebagai hamba aku." kata TOP lalu meninggalkan Ji Hyo. Ji Hyo pelik melihat tindakan TOP itu. Ji Hyo berjalan kembali ke kelas.

"Ji Yeon, aku nak mintak tolong boleh tak?" Tanya Ji Hyo.
"Apa dia?" tanya Ji Yeon
" Aku nak pinjam duit sikit. Aku belum bayar yuran.." kata Ji Hyo sambil menunduk.
"Untuk berapa bulan?" Tanya Ji Yeon.
"Untuk 3 bulan..." kata Ji Hyo.
"Esok aku bagi ye? Sebab tulah Cikgu Yunho panggil kau tiap-tiap minggu? Apesal kau rahsiakan? Citer ajelah kat aku." kata Ji Yeon.
"Tapi, tak ape ke? Aku pinjam duit kau?" tanya Ji Hyo
"Apa masalahnya? Duit yang mak aku tinggalkan untuk aku tu cukup untuk aku sorang." balas Ji Yeon.
"Terima kasih, Ji Yeon." kata Ji Hyo lalu memeluk kawan baiknya itu.
"Esok kita jumpa dekat Sushi King ye? Lepas tu lusa kau boleh bagi Cikgu Yunho." cadang Ji Yeon.
"Ok." balas Ji Hyo.

Hati Ji Hyo lega sedikit apabila ada kawan yang membantunya. 


Keesokan harinya...

Ji Yeon: Hello? Siapa ni?
TOP: Ni TOP.
Ji Yeon: Eh? TOP? Kenapa kau telefon aku? Macam mana kau tahu nombor telefon aku?
TOP: Tu kau tak payah tahu. Hari ni kau nak pergi mana? Pukul berapa? Dengan siapa?
Ji Yeon: Kenapa?
TOP: Jawab ajelah.
Ji Yeon: Aku nak pergi Sushi King pukul 3:30pm dengan Ji Hyo.
TOP: Kau datang sana pukul 3. 
Ji Yeon: Apasal?
TOP: Baik kau datang je. 
Ji Yeon: Hm okay.

'Aduh mamat ni, bukan nak cakap bye ke ape. Terus letak je. Hampeh.' kata Ji Yeon sambil membuat muka di hadapan telefonnya itu.



'Eh? Mamat tu buat apa kat situ?' tanya Ji Yeon apabila dia ternampak TOP.
"Hoi Ji Yeon. Sini lah." panggil TOP.
"Kenapa? Apsal kau suruh aku datang awal?" tanya Ji Yeon
"Kau nak bagi duit kat Ji Hyo kan?" tanya TOP.
"Be..be..betul.. Macam mana kau tau?" tanya Ji Yeon
"Nah, kau bagi ni kat dia. Duit yang kau nak bagi tu, kau simpan. Kau jangan bagitau dia aku yang bagi." kata TOP lalu menghulurkan sampul surat itu dan berlalu pergi.

'Apasal mamat tu baik sangat ngan Ji Hyo ni?' tanya Ji Yeon.






"Nah, Ji Hyo." kata Ji Yeon sambil menghulurkan sampul surat bewarna coklat itu.
"Kau kira ah dulu. Mana tau tak cukup." sambung Ji Yeon.
"Okay." Ji Hyo mengira duit di dalam sampul surat itu.
"Ji.. Ji Yeon.." panggil Ji Hyo.
"Hm?" jawab Ji Yeon sambil mengunyah Takoyaki.
"N..ni.. Untuk 6 bulan. Bukan untuk 3 bulan.." kata Ji Hyo. Ji Yeon pula tiba-tiba tersedak.
"Uhuk! Uhuk!"
"Ish, kau ni. makan tu elok2lah sikit." kata Ji Hyo.
"Sorry. Sorry." kata Ji Yeon.
"Kenapa kau bagi banyak sangat?" tanya Ji Hyo.
"Kau boleh guna dua kali." balas Ji Yeon
"Kau ni biar betul.." kata Ji Hyo tidak puas hati.
"Ya tuhan! Betullah. Kau guna duit tu, bayar untuk tiga bulan pertama tu. Pasal nak bayar balik, jangan risau. Kalau kau tak bayar pon aku halalkan." kata Ji Yeon
"Ji Yeon!" Jerit Ji Hyo.
"Ish! Kau ni buat terkejut aku aje. Kau amek ajelah. Kalau tak putus kawan!" ugut Ji Yeon.
"Hmm. Ye lah.."
"Ok bagus! Jom lah kita balik, dah kenyang!" ajak Ji Yeon.






"Nah, Cikgu Yunho." kata Ji Hyo sambil menghulurkan sampul surat bewarna coklat itu. Cikgu Yunho mengambilnya dan mengira semuanya.
"Baiklah, kan bagus kalau kamu bayar dari awal lagi. Tak menyusahkan saya. Ok. Kamu boleh keluar." kata Cikgu Yunho.
"Selamat sejahtera, Cikgu." kata Ji Hyo dan berlalu keluar dari bilik guru itu. Ji Hyo berjalan kembali ke kelas.

"Apa masalah lagi kali ni, Ji Hyo?" tanya Eun Jung.
"Hah? Masalah apa? Dah takde masalah! Terima kasih kat Ji Yeon sebab tolong pujuk Cikgu Yunho tu. Hehehehe" kata Ji Hyo. Ji Yeon cuma tersenyum.
"Oh ya, Jessica. Masa exam percubaan tu awak dalam semua A kan? Ajar lah kami." Kata Eun Jung. Jessica hanya tersenyum.

"Eh korang semua!" Jerit Aron.

"Alahai, ingatkan dah lupa kawan. Masih ingat lagi dekat kami rupanya.." kata Ji Hyo.
"Oh ya Jessica, 3 orang lelaki ni adalah lelaki yang dah lupa kami semua." sambung Ji Hyo. Jessica tidak memberikan apa-apa reaksi,

"Ish! Kitorang aja group project la. Kitorang lupa tak sambai 2 minggu pon." kata Soo Hyun.
"Entah. Nak merajuk la macam ni." Kata Sungmin lalu berpaling ke belakang. Mereka berenam ketawa.
"Alah Sungmin, sikit-skit nak merajuk. Jessica, Sungmin ni memang gedik sikit. Jangan layan dia sangat. Hahahaha" kata Ji Yeon.








































♥Gomawo Sebab Baca Entry Ira♥

0 comments:

Post a Comment